چه کسی فرهنگ را تعریف می کند؟

محمد جواد اردشیر لاریجانی، رییس هیات رسمی ایران در ژنو، عدم پایبندی ایران به حقوق بشر را به فرهنگ ایرانی و تفاوت آن با فرهنگ غربی مستند کرد و از جامعه جهانی خواست به فرهنگ و مذهب ایرانیان احترام بگذارند. در این مصاحبه سئوال می کنم که آیا سنگسار، کتک زدن مردم در خیابانها، چند همسری و صیغه، شکنجه در زندان و اعدام، جزیی از فرهنگ ایرانیان است؟ در جلسه ای که اتحادیه بین المللی قضات، بعد از نشست شورای حقوق بشر ترتیب داده بود نیز این بحث را مطرح کردم که سئوال اصلی این است که چه کسی فرهنگ و ایرانی بودن را تعریف می کند؟ و مساله اصلی این است که سیاسیون حاکم، فرهنگ ایران را اینگونه خشن و خلاف حقوق بشر تعریف می کنند.

این هم لینک مصاحبه من با رادیو فردا که هنوز جلسه به پایان نرسیده، در فاصله میان بیرون آمدن برای خوردن یک لیوان آب انجام شده است:

http://www.radiofarda.com/content/f35_Iran_Human_Rights_Viewpoints/1959233.html

  1. #1 توسط ناشناس در فوریه 17, 2010 - 6:02 ب.ظ.

    بسیار جالب بود. خانم صدر! فقط وقتی مصاحبه می کنید کمی هم به منی که پای تلویزیون نشسته ام نگاه کنید (به دوربین) و فقط به این طرف و آن طرف نگاه نکنید تا من حس کنم که دارید برای من هم حرف می زنید.

  2. #2 توسط darya nilchian در فوریه 27, 2010 - 7:21 ب.ظ.

    kheili khoob bood.

پاسخی بگذارید

