روزانه های حجاب- 7

  1. #1 توسط Saïna در ژوئیه 3, 2010 - 9:53 ق.ظ.

    من منم، من یک زنم، آزادگی پیراهنم
    عشوه از پا تا سرم لیکن ز سنگم آهنم
    من منم، من مادرم، دوستم، رفیقم، همسرم
    شیره ی جانت ز من، چادر مینداز بر سرم
    روبهک من شیرزنم، خاموش تا من روشنم
    با سلاح دین دگر آتش مزن بر خرمنم

    در صحبت از حجاب بازخوانی این ترانه خالی از لطف نیست

  2. #2 توسط Saïna در ژوئیه 3, 2010 - 10:17 ق.ظ.

    مر مرا هیچ گنه نیست به جز آنکه زنم
    زین گناه است که تا زنده ام اندر کفنم
    من سیه پوشم و تا این سیه از تن نکنم
    تو سیه بختی و بدبخت جو بخت تو منم
    منم آن کس که بود بخت تو اسپید کنم
    من اگر گریم، گریانی تو
    من اگر خندم، خندانی تو
    بکنم گر زتن این جامه، گناهست مرا
    نکنم، عمر در این جامه تباه است مرا
    چه کنم بخت از این رخت سیاه است مرا
    حاصل عمر از این زندگی آه است مرا
    مرگ هر شام و سحر چشم به راه است مرا
    زحمت مردن من یک قدم است
    تا لب گور کفن در تنم است
    فقط از مردن آیین مماتم باقیست
    یعنی آن فاتحه خوانی وفاتم باقیست
    اینکه بینی تو که باز این رخ ماتم باقیست
    یادگاری است کز ایام حیاتم باقیست
    گریه و ناله و آه از حرکاتم باقیست
    بهر گور است معطل ماندم
    ور نه من فاتحه ی خود خواندم
    از همان دم که در این تیره دیار آمده ام
    خود کفن کرده به بر، خود به مزار آمده ام
    همچو موجود جمادی نه به کار آمده ام
    جوف آن کیسه ی سربسته به بار آمده ام
    مردم از زندگی از بس به فشار آمده ام
    تا در این تیره کفن در شده ام
    زنده نی مرده ی ماتم زده ام
    تا به اکنون که هزار و صد و اندی سال است
    اندر این بقعه، در این جامه مرا این حال است
    غضب از آن، حق حیات من زشت اقبال است

    کفن سیاه، میرزاده عشقی

  3. #3 توسط Saïna در ژوئیه 4, 2010 - 10:01 ق.ظ.

    ايران / اجتماعی
    حجاب؛ واکنش امامان جمعه به موضع دولت
    http://www.radiofarda.com/content/f35_Hejab_Gov_Friday_Imams/2090232.html

  4. #4 توسط Saïna در ژوئیه 4, 2010 - 10:16 ق.ظ.

پاسخی بگذارید

