رسائل بی حجابیه

تصمیم گرفتم نوشته های کوتاه، شاید هم بلند (فردا را چه دیدی، همین الان یک مقاله 17000 کلمه ای نهایی نشده دارم) خودم را درباره حجاب، به یک وبلاگ جدا منتقل کنم؛ آنقدر که روزی نمی شود که درباره این مقوله نکته ای، بحثی و حرفی به ذهنم نرسد. و البته بلند پروازی هایی هم در این زمینه دارم که «بعدا می گم»!

رسول جعفریان یک کتاب دارد به نام رسائل حجابیه که در آن تمامی رساله ها و کتابهایی را که از پیش از مشروطه تا قبل ازانقلاب 57 در دفاع از حجاب نوشته شده جمع کرده است. رسائل بی حجابیه، نام این وبلاگ را از آن کتاب الهام گرفته ام و طبیعتا، استدلالهای مخالف (counter arguments) آنچه در آن رسائل آمده است، موضوع این وبلاگ خواهد بود.

رسائل بی حجابیه در عین حال دعوت به ایجاد مجمع الجزایر وبلاگی در مورد حجاب هم هست. منظورم ایجاد وبلاگهای جداگانه از نویسندگان آشنا و غیرآشنا، فقط و فقط درباره حجاب و بی حجابی است.

  1. #1 توسط بهاره در فوریه 13, 2011 - 1:55 ق.ظ.

    پایدار باد!

  2. #2 توسط فائقه در فوریه 14, 2011 - 8:02 ق.ظ.

    یادمه به مسیح علی نژاد پیش از اون حرکتی که به مردا پیشنهاد کرد در هماهنی با مجید توکلی روسری سرشون کنن گفته بودم اگه 5 نفر با من یار می شدن که بشیم 6 نفر سرمون رو تیغ می نداختیم ، چون سر بی موی زن که دیدنش اشکال شرعی نداره. الاه که اومدیم بیرون لابد بیشتر از این ها باید باشیم. مسیح علی نژاد با سلیقه همیشگی اش پاسخ داد که الان موجب چند دستگی می شه. یا یه همچین چیزی. و خلاصه خوب نیست. چند وقت بعد استفتا یک بنده خدایی که یک زن فنلاندی داشته رو -نمی دونم از کدوم آیت عظام – تو اینترنت بهش بر خوردم که پرسیده بود زن بیچاره من که توی فنلاند زندگی کرده تحمل گرمای چاه بهار رو نداره. می شه سرش رو تیغ بندازه؟ آیت اله جواب داده بود که مگه فاطمه زهرا با گرمای عربستان نساخت؟ جایز نیست برای گریز از حجاب زنی سرش را تیغ بندازه. (ایشان باید تو اون گرما کله اش لیچ بندازه) —- با این حال من که مقلد یکی از همینهام که گفته کچلی سر زن دیدنش ایراد نداره (احتمالا مرجع تقلید بنده درباره زنان مصری دوره کلئوپاتر چیزی نمی دانسته) گمان می کنم این حرکت هنوز جرکت بسیار موثری است.

  3. #3 توسط فائقه در فوریه 14, 2011 - 8:05 ق.ظ.

    کافی یه 4 نفر دیگر هم به معجزات همون آیت اله ایمان بیارن. (بهتره این آیت اله اسمش صانعی نباشه) مثلا ببینیم نطر خمینی درباره حجاب چی بوده بشیم مقلدان قبل از مرگ آقا.

  4. #4 توسط خلیل در فوریه 22, 2011 - 1:23 ق.ظ.

    سلام

    کار تحقیقی جالبی است.

  5. #5 توسط مهدی در مارس 11, 2011 - 10:41 ب.ظ.

    با سلام خدمت شما
    یعد از دیدن مصاحبه شما با برنامه پارازیت خواستم مطلبی را خدمت شما عرض کتم که جای دیگری غیر از اینجا پیدا نکردم.
    مجری برنامه از شما راجع به تضاد غیرت و باور داشتن به حقوق زنان پرسید و من جواب شما را قانع کننده نیافتم. از نظر من تناقضی بین داشتن غیرت و باور داشتن به حقوق زنان وجود ندارد.
    خانم صدر
    من زمانی با غیرت محسوب می شوم که برای به بار نشستن تمام خواسته های خواهرانم (زنان سرزمینم) تا پای جان بایستم وگرنه جز موجودی بی ارزش اسم دیگری بر من نشاید.
    غیرت تنها ایستادگی در برابر متلک دیگری به خواهرم نیست بلکه ایستادگی در برابر هر کسی است که به هر شکل بخواهد حتی کوچکترین حقی از کسی (در اینجا زنان مملکت من یا هر جای دیگر) را نا حق کند
    و من باور دارم که سرزمین من ایران زمین خواستگاه مردانی چون ستارخان است که توان بی اعتنایی به تضییع حق کسی را ندارند.
    پاینده باشید.

پاسخی بگذارید

