داد می زدم اما کسی نمی شنید…

دیشب خواب دیدم که یک کنفرانس بزرگ است با یک عالم جمعیت ایرانی. ما هم جزو برگزار کنندگان هستیم. خیلی اتفاقهای مختلف می افتد ولی یک روز مانده به پایان کنفرانس یک نفر از شرکت کنندگان، مردی را به من معرفی می کند که ازاول کنفرانس همه ش مرا نگاه می کرده و می گوید: ایشون آقای اشراقی هستند. نگاهش که می کنم یادم می افتد عکسش را دیده ام و می گویم: بله، می شناسم ایشون رو.

بعد می آیم به نزدیکترین دوستم که او هم از برگزار کنندگان است، اشراقی را نشان می دهم و می گویم باید یک کاری کنیم. بعد هم به یکی دیگر از دوستانمان که در دهه 60 زندانی بوده و در کنفرانس است می گوییم. اشراقی همانطور پشت یک میز گوشه سالن نشسته و کنفرانس در جریان است تا اینکه نمی دانم چطور شد که دوست نزدیکم رفت پشت میرکروفن و شروع کرد به نشان دادن اشراقی به مردم و صحبت درباره اینکه او عضو هیات سه نفره مرگ در زندان اوین در سال 67 بوده و حکم اعدام هزاران زندانی را امضا کرده است. دوستم با تمام وجود می لرزید و صدایش اصلا به جمعیت نمی رسید. اشراقی داشت از همان گوشه سالن در می رفت که من داد زدم که نذارید بره! و چند نفر گرفتنش. ولی بقیه مردم گیج شده بودند که ماجرا از چه قرار است. من میکروفن را از دوستم گرفتم و شروع کردم به توضیح دادن ماجرای کشتار زندانیان سیاسی در مرداد و شهریور 67 و نقش اشراقی در صدور دستور اعدام ها. اما بلندگو خراب بود و سوت می زد و صدای من به جمعیت نمی رسید. بلندگو را ول کردم و رفتم به جایی که چند نفر اشراقی را که تقلا می کرد که فرار کند گرفته بودند، همه ش می گفتم: به پلیس زنگ بزنید! این آدم باید محاکمه بشه! اما صدام به هیچکس نمی رسید. هرچی سعی می کردم داد بزنم هیچ صدایی از حنجره م بیرون نمی آمد. من داد می زدم اما کسی نمی شنید…من داد می زدم اما کسی نمی شنید…

  1. #1 توسط sima ghaderi در ژوئیه 21, 2011 - 9:56 ب.ظ.

    همه موهام سیخ سیخ شد و همه وجودم به لرزه در آمد با خواندن این نوشته خانم صدر. به امید روز تعبیر شدن خواب ایشان.

  2. #2 توسط bahman bahrami در ژوئیه 21, 2011 - 11:35 ب.ظ.

    تا بر آید روزگار پزسش از دژخیم، قطره های اشک و بقضی که گلومان میفشارد سخت
    وای ازین غمباد، کو زند ره بر هجوم و خواهش فریاد………
    پیروز باشی خانم صدر.

  3. #3 توسط Mohammad در ژوئیه 22, 2011 - 1:58 ق.ظ.

    تا آنجایی که من می دانم این ها عضو هیئت سه نفره مرگ ( جالب است که همچین هیئتی با همین وظیفه و همین نام در زمان استالین هم در شوروی بود) حجج اسلام به شرح زیر بوده اند:
    حجت الاسلام رئیسی
    حجت الا… نیازی
    حجت الا… نیری
    حجت الا… پور محمدی
    نام این آقای اشراقی را تا حالا نشنیده بودم. اگر کسی اطلاعات دقیق تر و کامل تری دارد ، لطفا به اشتراک بگذارد. با سپاس.

    • #4 توسط شادی صدر در ژوئیه 22, 2011 - 8:36 ق.ظ.

      مرتضی اشراقی دادستان انقلاب اسلامی تهران در دوران کشتار ۶۷ و یکی از اعضای هیئت سه نفره‌ای که خمینی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی تعیین کرده بود،

  4. #5 توسط bozmajje در ژوئیه 22, 2011 - 3:41 ق.ظ.

    خسته نباشی‌ شادی خانوم،

    من یک نگاهی‌ به سایت عدالت برای ایران زدم. میشه لطفا سایت رو بهترش کنین؟ مثلا زیر لینک تماس با ما فقط یک آدرس ایمیل هست. یا صفحه کمک مالی به ما خالی‌ هست.

    موفق باشین!

    • #6 توسط شادی صدر در ژوئیه 22, 2011 - 8:36 ق.ظ.

      ممنون از دقتتان. درست می فرمایید اما امیدوارم که سایر گرفتاری ها بگذارد که اشکالات سایت تا یک ماه دیگر برطرف شود.

  5. #7 توسط اعظم در ژوئیه 27, 2011 - 6:35 ق.ظ.

    عالی بود

پاسخی بگذارید

