آقای کیهان! من کشف حجاب نکرده ام!

آقای کیهان!

من کشف حجاب نکرده ام! در تمام سالهای پس از 7 سالگی ام، مانند بسیاری از زنان ایرانی، به اجبار قوانین جمهوری اسلامی و در چارچوب مرزهای آن کشور، حجاب را، آن هم فقط در فضاهای عمومی، آن هم به حداقلی ترین شکل ممکن رعایت می کرده ام (شما می دانید که رعایت حجاب مقوله ای به کلی متفاوت است با داشتن حجاب). بدیهی است که در فضایی آزاد و به دور ازچنین اجباری، چنان رعایتی نداشته باشم. کشف حجاب برای کسی به کار می رود که زمانی به «اختیار» حجاب داشته و بعد، به هر دلیلی، آن را برداشته باشد. بنابراین جهت اطلاع و نقل در اخبار من بعد از این، لازم به ذکر است استفاده از اصطلاح «کشف حجاب» برای من و زنانی مثل من که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست، محلی از اعراب ندارد. ضمنا اگر این نقل قول، «اخبار ویژه تان» را چرب تر می کند، یا خیالتان را راحت تر، می توانید هرجا که خواستید بنویسید که من  به خودم قول داده ام بازنگردم تا روزی که دیگر مجبور نباشم روسری را که دور انداخته ام، بر سر کنم؛ با اطمینان از اینکه آن روز ناگزیر فراخواهد رسید و با چشمان خود خواهید دید چند زن درست همانجا، در خیابانهای تهران، به قول شما کشف حجاب خواهند کرد!

پی نوشت: دوست عزیزی که لینک کیهان را برایم فرستاده بود به درستی زیرش نوشته: «این مطلب (کیهان) ترس آنها را از زنان، حتی خارج از مرزهای کشور نشان می دهد، بدن زنان همواره به عنوان یک تهدید شناخته می شود، فرقی نمی کند کجا باشند!»

مطالب مرتبط:

خبر ویژه کیهان: حل مسئله حجاب در تلويزيون فتنه با پاك كردن صورت مسئله

آن روز ناگزیر

از رنجی که می بریم


  1. #1 توسط دامبولی در دسامبر 7, 2010 - 11:05 ب.ظ.

    ترس از زنان خارج از کشور
    ترس از مردگان
    ترس از نور
    ترس از فلسفه
    ترس از علوم انسانی
    ترس از صدای الله اکبر
    ترس از سرود یار دبستانی
    ترس از من
    ترس از تو
    چه ترسو می شوند این خودکامگان در آخر حکومت

  2. #2 توسط فرزانه در دسامبر 8, 2010 - 11:28 ق.ظ.

    من کاملا محجب هستم.همیشه با خودم فکر می کنم چه رنجی می کشند زنان در کشور ما برای حجاب اجباری!!!زنده باد آزادی

  3. #3 توسط حامد در دسامبر 9, 2010 - 12:00 ب.ظ.

    خانم صدر نمی دانم مسلمان هستید یا نه. اما اگر هستید به خاطر سر سپردن به سخن خداوند در قرآن مجید حجاب را رعایت کنید، نه ترس از قوانین ایران و لج کردن با کیهان. «آن روز ناگزیر فراخواهد رسید»

  4. #4 توسط ناصر در دسامبر 9, 2010 - 8:19 ب.ظ.

    شادی جان،
    ای دختر دوست داشتنی و شجاع ایرانی پاینده باشی!
    شب گذشته یک فیلم مستند از بی بی سی فارسی راجع به مبارزات شما در ایران پخش شد که با دیدن آن اشک در چشمانم حلقه زده بود، فقط می خواهم بدونی که اینجا تو ایران خیلی ها تورو و یاران تو رو دوست دارند.

  5. #5 توسط Shaqayeq در دسامبر 11, 2010 - 5:55 ق.ظ.

    Beautiful!
    Asheqe in neveshtam!
    yes. they r always afraid of those women who think

  6. #6 توسط خلیل در دسامبر 12, 2010 - 4:21 ب.ظ.

    سلام. شاید پیش از انقلاب، 10 % بی حجاب بودند، اما حالا اگر چماق از سر مردم برداشته شود، شاید بیش از 50% بی حجاب باشند. این است ترس حکومت .

  7. #7 توسط Shaqayeq در دسامبر 13, 2010 - 1:00 ق.ظ.

    It s been 100 years that women activism has not acheived major rights such as this one.
    It s funny!
    I was reading a book a few days ago. That was about Ataturk and the way he took the veils in contrast with the way Reza khan tried to do that.

  8. #8 توسط mazizy در دسامبر 13, 2010 - 5:23 ق.ظ.

    جالب است که زنان ایرانی جدا از این که مسلمان هستند یا لایک در خارج از کشور با حجاب اسلامی تداعی نمی‌شوند. یعنی اگر زنی در اروپا یا آمریکا ببینید که از نظر رنگ پوست و چهره حدس بزنید ایرانی است با دیدن این که حجاب اسلامی دارد به ایرانی بودنش شک می‌کنید و در بیشتر موارد حدستان درست است آن خانم ایرانی نیست.

  9. #9 توسط دوست در دسامبر 17, 2010 - 11:00 ق.ظ.

    سلام تهدید 🙂

بیان دیدگاه